Dieta która jest na przyrost masy mięśniowej opiera się przede wszystkim na bardzo wysokiej zawartości białka.

Rzeźbienie figury oraz kulturystyka to niezwykle popularne w gronie Polaków tematy. Ciekawią się nimi nie tylko faceci, których ciekawi osiągnięcie męskiej muskulatury a także siły, niemniej jednak też kobiety, które pragną nie tylko ładniej wyglądać, niemniej jednak mieć więcej siły i zdrowia, które pomogą im w życiu. Dieta która przeznaczona jest na przyrost masy mięśniowej opiera się głównie na bardzo wysokiej zawartości białka, które jest podstawowym budulcem mięśni.

Częstokroć obalany jest mit, iż dieta służąca rozbudowaniu muskulatury powinna opierać się na mięsie i produktach odzwierzęcych, a częstokroć mówi się o cennych korzyściach płynących z budowania mięśni na białku roślinny. Tuż obok odżywek które zostały przygotowane na bazie serwatki, do niedawna bezkonkurencyjnych na całym rynku odżywek białkowych, coraz częściej pojawiają się odżywki które przygotowane są na bazie protein sojowych, białka groszku, brązowego ryżu czy białka konopnego. Dlatego w momencie kiedy rozmyślamy nad dietą na przyrost masy mięśniowej, warto rozważyć wprowadzenie do swojej diety właściwie dopasowanej odżywki białkowej. Odżywki te występują w rozmaitych smakach, przede wszystkim słodkich do przygotowania koktajli – takowych jak czekoladowy, bananowy, truskawkowy itp. Tego typu koktajle możemy przygotować na bazie mleka roślinnego, krowiego czy wody.

Oprócz odżywki białkowej trzeba pamiętać, iż dieta zwiększająca przyrost masy mięśniowej głównie będzie bazowała na pełnowartościowych produktach o wysokiej zawartości białka, takich jak: chude mięso, rośliny strączkowe, jajka, tofu, brązowy ryż, produkty tj. quinoa – która nazywana jest również ryżową komosą – i amarantus. Ponadto, w celu zwiększenia masy mięśniowej potrzebny jest plan ćwiczeń, który pomoże nam zdobyć wymarzoną figurę. Żeby ćwiczenia te być w stanie wykonać, ważne będzie również włączenie do codziennej diety pełnowartościowych węglowodanów. Bogatymi ich źródłami są produkty zbożowe tj. ryż brązowy, owsianka, różnego typu kasze i chleb pełnoziarnisty.

Węglowodany są niezbędne do odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu, a diety które opierały się na całkowitym wykluczeniu z jadłospisu węglowodanów powolutku odchodzą w zapomnienie, bo nie są za bardzo efektywne, gdy zależy nam na długofalowych efektach i optymalnym zdrowiu. Zatem istotne dla zwiększenia masy mięśniowej jest wprowadzenie do codziennej diety dużych ilości zarówno białka pełnowartościowego – czyli takiego, które posiada komplet aminokwasów potrzebnych dla odpowiedniego funkcjonowania ludzkiego organizmu – przy dietach roślinnych, takich jak na przykład dieta wegańska, warto zwrócić szczególną uwagę na komplet takich aminokwasów – ale również pełnowartościowych węglowodanów. Nie można pominąć tutaj minimalnych ilości tłuszczy, które najlepiej czerpać z orzechów, awokado i nierafinowanych olejów takowych jak oliwa z oliwek.

Bardzo istotnym składnikiem przy takiej diecie jest błonnik, który dba o zbilansowane trawienie. Z pewnością wszystkie wysiłki w kwestii diety dadzą wyniki dopiero, kiedy połączymy je z stosownymi oraz regularnymi treningami.

Zobacz więcej: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/kortyzol-a-trening/

Related posts